Applying Culture Segments: process and practicalities

Välkommen till en workshop utformad med syfte att fördjupa kunskapen om Culture Segments och hur modellen konkret kan användas för att främja arbetet med publikutveckling i din organisation. Vi kommer att studera hur Culture Segments kan tillämpas på till exempel programläggning, kommunikationsstrategier, besöksupplevelser och strategier för att skapa intäkter. Med exempel från MHM:s internationella case studies från museer och scenkonstinstitutioner utforskas modellens olika användningsområden.

Workshopen leds av Joss Luckin som är konsult på Morris Hargreaves McIntyre och arbetar främst med upplevelseutvärdering, branding och marknadssegmentering. Han arbetar även med digitala lösningar för Guggenheim och Smithsonian i New York. Joss leder MHM:s skandinaviska team och har också skrivit ett kapitel i antologin Publik tillsammans med Andrew McIntyre.

Torsdagen den 28 mars kl. 9.00-12.00 (kaffe och smörgås serveras kl 08.30-09.00)
Studion, Röhsska Museet, Göteborg
Sista anmälningsdag 22 mars

Workshopen hålls på engelska.

Program
08.30-09.00
Samling med kaffe och smörgås

09.00-12.00
This session is designed for those already familiar with the characteristics and preferences of the segments. We’d like to go deeper and use international case studies from museums and performing arts to explore:
• How to develop programme content using Culture Segments.
• How to develop communications campaigns using Culture campaigns
• How to build a long term CRM strategy using Culture Segments
• How to drive secondary spend using Culture Segments
• How to measure the return on investment of your Culture Segment strategies.

We’ll discuss in detail which departments you should involve - and how - at each stage of the process. We hope to see you there!

ANMÄL DIG HÄR

RePubliks regionala nätverksträffar - är en branschöverskridande kunskapsarena för publikutveckling, organisation och ledarskap för konst- och kulturorganisationer i Västra Götalandsregionen.