Save the date(s)!

Välkommen till RePubliks regionala nätverksträffar 2019! 
Vi är en branschöverskridande kunskapsarena för publikutveckling, organisation och ledarskap för konst- och kulturorganisationer i Västra Götalandsregionen. 

Applying Culture Segments: process and practicalities - 28 mars
En workshop utformad med syfte att fördjupa kunskapen om Culture Segments och hur modellen konkret kan användas för att främja arbetet med publikutveckling i din organisation. Vi kommer att studera hur Culture Segments kan tillämpas på till exempel programläggning, kommunikationsstrategier, besöksupplevelser och strategier för att skapa intäkter. Med exempel från MHM:s internationella case studies från museer och scenkonstinstitutioner utforskas modellens olika användningsområden.

Workshopen leds av Joss Luckin som är konsult på Morris Hargreaves McIntyre och arbetar främst med upplevelseutvärdering, branding och marknadssegmentering. Han arbetar även med digitala lösningar för Guggenheim och Smithsonian i New York. Joss leder MHM:s skandinaviska team och har också skrivit ett kapitel i antologin Publik tillsammans med Andrew McIntyre.

Workshopen hålls på engelska.

Tid: kl 9:00-12:00 
Plats: Göteborg, lokal meddelas senare
Anmälan: Anmälningslänk skickas ut den 22 februari

 

Seminarium med Åsa Söderberg (Skånes dansteater) - 21 maj
Välkommen till ett seminarium med Åsa Söderberg, avgående VD och konstnärlig ledare för Skånes dansteater. Hör henne dela med sig av 12 års erfarenheter av att arbeta med publikutveckling, organisation och ledarskap på Skånes dansteater.

Samtalsledare; Eyrun Thorhallsdottir, danskonsulent Kultur i Väst och ordförande Dansnät Sverige

Tid: kl. 13:00 -16:00 
Plats: Kultur i Väst, Göteborg
Anmälan: Vi kommer skicka ut anmälningslänk cirka en månad innan innan seminariet. 
 

Audience engagement challenges: how to develop your organisation to deliver for your audience and your vision - 19 september
Workshop med Julie Aldridge, konsult från Storbritannien specialiserad på organisationsutveckling, marknadsföring och publikutveckling.
Hon arbetar med att stödja organisationer och institutioner inom hela kultursektorn att utforma strategiska planer och ta ett steg vidare i sitt publikutvecklingsarbete.
Julie medverkande på Arts & Audience konferensen 2016 i Göteborg. 

Workshopen hålls på engelska.

När: 19 september kl 9:00-12:00 
Var: GöteborgsOperan, Göteborg
Anmälan: Anmälningslänk skickas ut cirka en månad innan workshopen. 

Alla våra träffar är kostnadsfria.